Tuesday, November 9, 2010

serantai dedikasi untuk dihayati :)



Salam buat guru tersayang
sepanjang kita bersama dan berjuang
kau sentiasa bersedia dikala aku bertanya soalan,
tidak pernah jemu menjawabnya dengan senyuman,
membimbing saya yang serba kekurangan.

sebagai pelajar, tidak,
sebagai manusia,
saya tidak lepas dari melakukan kesilapan,
seringkali juga berlaku kecuaian,
namun,
yang salah kau tunjukkan,
yang tidak benar kau tegurkan,
khabar juga tidak pernah dilupakan,
sungguh,
tidak terbalas segala yang dicurahkan,
hanya Allah yang mampu memberi balasan.

guru guru sekalian,
dirimu tidak mungkin ada gantian,
andai selama saat kita bersua dan berkenalan,
ada kesilapan yang melukakan,
yang mengguris perasaan,
sepuluh jari dihulurkan,
memohon kemaafan,
kadang kala saya lalai,
kadang kala saya alpa,
menjadi fitrah sebagai manusia,
dari saya,
jutaan terima kasih saya ucapkan,
atas segala yang telah dicurahkan,

rakan rakan,
ini adalah satu permulaan,
permulaan sebuah perjuangan,
moga kita terus gagah berusaha,
menjahilkan diri dari putus asa,
kuat dan tabah,
walau apa yang tiba,
perjalanan ini masih jauh dari penghujungnya,
masih belum terlambat untuk membentuk perjalanannya,
menyusun strateginya,
mengatur langkah langkahnya
dan menghargai saat saat yang dilaluinya,



No comments:

Post a Comment