Sunday, November 8, 2009

jalan macam sakan~

hari ni, mmg penat gile. tapi bes gila
=)

bangun pagi, gosok gigi, solat, kejut adek, pegi joging. baru aku teringat semalam aku tertidur sambil tengok arsenal menang. haha. joging macam byase. 2 round cukop la. malas lame lame. Sebab dah janji ngn laily aku gi hub rapid kol 9. tapi kol 9 aku baru bertolak dari rumah. seb bek umi baik hati nk hantar.=)

wahh!!!
sampai kat hub je arep and laily dh sampai. sorry ah lambat. ni pn seb bek la mak aku offer nk hantar. kalo tak lagi lmbat kot. the next thing, tunggu la bas T602 nye drebar abeskan rokok die. bodoh. org bodoh je isap rokok. hahaha. bile dah nek. nak pergi BUKIT CERAKAH!!! bajet dekat. turun kt bustop yg paling dekat, tau tau,
agk jauh la,( bagi mereka yg tak gemar berjalan). aku dulik ape. redah saja. savour the moments=)


dh sampai, arep lapar, tapi die nk tahan lapar die. aku nk cari tandas. tapi tau tandas jauh, so tahan juga. rm3 sorang arep blanje. lepas kt pintu masuk. pikir pikir gak. nek bas , jalan or basikal.. so, memandangkan tujuan datang adalah untuk survey tmpat jamuan, so nek la bas dulu ronda ronda. ntah asl ramai gile(sbb ni hujung minggu la bijak).

dah abes pusing, kitorang nk pegi tengok2 kat kawasan pool and tapak khemah, and tmpat tu bas tak lalu. so jalan~~~. igt leh la at least rendam kaki kt situ, tibe2 ade org reserve kt pool tuh.tadika mane ntah.

so, kitorg pegi trekking jap, jumpe lubang misteri. die ckp tu british yg buat pkai manual. igt nk lalu trowong tuh. tapi pike2 balek, kami ni datang nk survey bukan nk jln2.;D abes tuh, kitorg jalan la pulak pgi kt tmpt masok tuh. dh lapar~ and dah nak masok waktu zohor. so setel makan and solat. arep kali kedua yeh pkai kain pelekat?
haha.

arep cakap rumah 4 musim tuh dekat je. so kitorang jalan je la. tapi the heck. jauh gila~ tapi dulik ah. jalan jek=) harungi kepanasan.huhu. seb bek arep bli air 600x3ml. plus laily's potato chips. bekalan sepanjang jalan. haha. tapi chips tuh dok bagi suap kt burung merak. takut dibuatnye. teknik pemakanan dengan cara menyambar~ huhu.

dah sampai kt umah 4 musim tuh. aku pulak bayar tiket. masuk2. ingat dah musim salji. tp die tengah musim luruh. tp suhu die. sumpah melegakan!. luar panas gila. dalam, sejuk =). ape lagi. tengok2 sane, tengok2 sini, vain sane vain sini mcm pompuan. one thing abou that place, it reminds me about my times in uk dlu. sedut udare die, pehhh. bau mcm kat uk nye hutan dlu. reminds me of the time i usually go in the forests with syidi and kamal nk pluck berrys. sumpah layan~ haha. mcm nk nanges pon ade kot. if only umi opn dpt rase mcm ni gak. huhu.

abes tu. gi lepak menare lak. tinggi gila. then ade kapel ni. adeh,, come on la. buat mnde bodoh lak, ish3. maleh cte. haha. balek dari tuh. nek bas gi tmpat mule2 masuk. tengok2 jam baru 3.30. so, kami tgk tmpat nk rent basikal. basikal penuh. so ape lg. naik la,. aku bayar lagi kali ni. huhu. kering kontasng kegersangan wang. haha. so jalan2 nek bukit lak kali ni. laily dh semput2 smpai jalan dh. kalo nk jalan takyah ah sewe basikal~ lol. dah penat2, ktorg gi kt taman koko. lepak situ jap. aku tgk pokok kelapa byk igt ade la galah ke pistol ke. bleh la aku jatuhkan buah kelapa tuh,. arep pon bru tau cane nk minum kelapa without using any alat alat.

tgk2 jam, dah sejam. so pulangkn balek basikal. then pegi klua, and baru nk pegi ke office die, nk setelkn reservation. tapi tau2 je ade lg tmpt yg kitorg tak pegi tgk lagi. hampeh, mcm kene dtg survey lagi~ haha.


balek umi amek lagi. sory sbb tak tumpang kn korg blek skali ngn aku. huhu. hari yg penat gila. aku rse byk lg aku tak cte. huhu. padan muke syarol tak ikot~ hahaha



laily suro






time ni ade cina marah sebab kitorg lompat2 mcm org gila atas ni. haha



such nostalgical atmosphere




i think its stupid to make such a beautiful place just to show off with no access point






lepak kt menare paling atas and pandang bawah sambil bayang henset dilepaskan




nek turun bukit sampai muntah? haha

No comments:

Post a Comment