Wednesday, June 16, 2010

benum hill resort


diamonds arent forever by bring me the horizon. 1 am kamis.



tick tock and time flies ~ gahh, got only 4 days of holidays left -,-

oke, nk cite psl trip pg pahang yg telah menyebabkan aku miss byk mnde. grr.

hari pertama, isnin.

bangun pagi then cpat2 siap2. pg uma donat like 830 kot. nk pegi uma kamilah. aku dh ckp nk pg mandi swimming pool kt umah die. tapi napi and donat datan gdress up mcm nk pegi dating ngn awek je. lol. aku je slekeh dgn slua trek nye. adehh. then about 11 kot. balek umah online facebook skjp. then amek amad hntar die kt BK@13. then pegi 19 amek afiq pulak. then lepak lepak smpai kol 1.30 kot. sbb kol 2 kne pgi skola nk pegi pahang.

aku bajet nk tengok la tyra rock climbing ngn paein. tp dh lewat and laily pon dah bising2 suro siap2 packing barang. ok fine. aku pegi dengar ckp kau laily. huhu. balek tros mandi pack barang. amek je sume baju yg ade and suro amad hntar aku pegi skolah. smpai2 igt aku last. hakim jalil lg lambat dr aku. jgn nk marah sangat la kt aku sbb aku lmbat. haha. otw pergi ustazah ckp die nk benti kt air terjun kt pahang. ntha kt mane aku tak igt sgt. ade ke patut. die ckp jgn turun mandi just tgk tgk je. mmg tak la.




aku and the geng sume pgi kt atas atas yg banyak batu then ktorg konon celup2 kaki. well. paling tinggi pon smpai lutut. sbb, aku and arep dah try nk test kedalaman sungai tu. and between the rocks. akujumpe kayu like 2m panjang, and guess whut. arep try celup kayu tuh. and kayu tu pn tenggelam tak timbul. and this fact aku tak gitau yg len. tkt dorg trauma lak nk masok sungai pasni. huhu. pastu naik bas aku tidur. konon nk reserve tenaga for the nite.

sampai je kt kem. aku realised its a kem for PLKN. not bad, ade tasik. sume dh ckop. exept, tade sungai or air terjun. mandi pon dalam tandas :( bersyukur ali :) huhu. lepas solat , pg kantin dia. wtheck. wow. sumpah makanan dia cool gila. tak silap, mkn nasi campur and other buffet menu yg bese korg jumpe kt hotl. haa, cmtu la. tatau la kalo cmtu yg bese pelatih plkn makan. pas makan mandi solat. pegi dewan dia.

ade buat ice breaking yg cool :) main mnde yg agk nostalgic. tht is. turunkn paip bersama :D then, kite main roket. tp the worst part.is getting the task sepanjang berada kt tmpt tu. damn, adeh, ni mcm bukan yg aku nk. kne buat keje2 yg aku tak minat pulak. grr. such as, cari cari bunga and label. cari daun. then buat power point present kt sko.a adehh, aku (and others ) prefer kalo mnde kt kem, kite setel kt kem je. and jgn bawak klua smpai ke skolah . huhu. tht nite tido lewat sket sbb nk kne buat kumpulan nye moto slogan logo and bla3. takde makne nk tgk bola mlm tu sbb yg lwan aku tak minat plus, aku nk msg org je time tuh, nk cari line punye la ssh, .

2nd day. selase.

bangun pukol 5. tidur kt bilik die sumpah sejuk sbb katil bawah kipas. plus takde nyamuk. hee~ kejut adri and arep yg mcm ssh kot nk kejot bru pegi mandi skali( bukan la dlm satu tmpt tu) . siap2 pegi surau, solat. pas solat ade senam sket. then ade poco2. sumpah aku tak tere. haha. and tu 1st time kot :D. lepas poco2. pegi breakfast yg cool :) nasi lemak dengan lauk kau pilih la sndiri nk ape and banyak mane. aku amek just ayam and sotong, sbb nk tmbh ngn koko krunch with fresh milk :) nafsu tu kawal sket* haha.. and then,, flying fox bai! wooho :D




abes je flying fox,, siap2 sume pakai kasut and pegi junggle trekking. jalan die punye gradient sumpah tinggi gila. seronok dorg tolong2 pompuan naik. ble laki je. msti die tak tolong. ngehh,. gatal gatal. haha. tenga jalan2 tibe dengar lagu justin bieber kt tgah hutan, baru aku perasan, ktorg senanye kt dlm ladang koko. wtf. aku igt kt dlm hutan betul -,- and adri, kau terminum air tuh, aku tanak cite psl air tu :) hehe

after tht ade lari berhalangan, mule ngn lompat palang then cross the bridge. followed by panjat tembok. nyaris nyaris tak lepas sebab salah care naek . huhu then balancing atas tembok pulak. and then di ikuti oleh monkey bar. aina :) aku ksyn tgk kau kt cni :'( pastu tarzan pulak, ade gk org yg terjatuh dlm air (upps) bess. tp malangnye aku buat 2 kali je. then. kantoi aku dh buat byk kali die halau, huhu. lalu trowong then tolong arep panjat tembok 3 meter. then balek kem. makan time :)

makan kali ni, sedap gila.. :D tanak gitau amnde, nnt korg jeles. solat dh setel, aktiviti lps tuh, kayak rakit and berenang dlm tasik yg dalam die tak penah dapat diketahui. plus, river crossing. yaww fun fun <3 tp, time ni jgk la. aku punye kasut tibe rosak, membuatkn aku terpakse dispose kasut predator adidas turf aku tu-,-. ini telah menyebabkan aku terpakse baut river crossing pakai kasut sebelah and stokin sblah. dun say a thing!!!thts it for the day. balek dorm mandi manda ngn arep and adri kt paip luar tuh, karaoke ramai2. then, dinner plg gmpak. BBQ DINNER. oh yeah...

mlm tuh,, ade main game yg bes bes. mayb kalo aku rajen aku cite. tp tgah mlm ni, nk update smbil spain yg kalah . grr. paham kn kalian?? :) tp yg mm gaku nk cite. is the boring part, di mana, aku terpakse present group thinggy, yg mane aku tak nmpk pon objektif die suro kite sume buat. huhu.mlm tuh tido awal :) tp esk nye bgn lewat. grr


selase, last day.
bkn lewat pukol 6.30. tapi takesah sgt sbb takde exercise pagi, tido smpai pukol 815. sbb ikut tentatif 8.30 kne pg makan. ni tibe aku pg kt kantin kne marah sbb lambat, pdhal akusmpai kol 8.31. ngeh, mls ah ckp byk. :). then sesi bergambar. , dan pergi ke pusat semaian dan arboretum. bosan?? anda tentukan. haha. kne dengar ceramah. then pgi tenogk2 pokok. thts all.

finally, makan tengahari and then tido like 2 hours. then bgn mandi . pack pack barang2. aku pegi 2 beg. balek jd satu je -,- then naek bas. chaw~ smpai skola like 6.30 kot. seb bek kakak laily ade hnta kn aku balek :)

mlm tuh, pg tusyen aku agk kebohsanan, sbb. ntah la, bosan maybe. and aku tau yg kwn kwn sume pg sunway pagi tu -,- grrr.... and thigns got worst. bile spain kalah,. ngahhhH!

No comments:

Post a Comment